Julstress!

Mycket, ja faktiskt enormt mycket julstress. Idag är det den 15:e december. Jag har haft en lugn helg och inte jobbat sedan i torsdags (förutom på lucia) och ändå inte lyckats åstakomma särskilt mycket. Jag som trodde att jag skulle vara så bra i tid iår. Men nu har jag somsagt sakta men säkert börja känna en sorts inre kris. Jag har inte lyckats med ett enda julklappsinköp. Eller där ljög jag lite men jag har inte köpt klart till en enda människa. Julkorten är inte utskickade. Rummet är inte städat. Huset är inte julpyntat. Jag har planerat in tusen saker innan julafton som jag har glömt bort. (Men som tur var påminner alla människor mig). 

Så för inte så länge sedan blev jag påmind av en kommentar från Emma. Att på lördag är det den 20:e och då är det P-fest i Töreboda. Till den ska jag ha köpt en present, hittat på en utklänad och hitta ett sätt att ta mig dit. Det kanske allra viktigaste är att jag ska anmäla en hel drös med folk dit. Vilket jag självklart har glömt. Första prioritet för mig imorgon.

Det är nog tur för mig att jag får ledigt i jul ändå.
Dessutom kommer Bijit och Axel hem från England :)
Det är något att se fram emot det.

v2 åker jag och Pekka till Sälen!

Hej Julstress, här kommer jag!                                        // Elvira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback